Türkiye’ye orta koridor ve kalkınma yolu dopingi: Artık bütün yollar Türkiye’ye çıkacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: Alternatif Koridorlarla Yola Devam

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor ve Kalkınma Yolu Koridoru gibi alternatiflerin çeşitlendirilmesi gerektiğini belirtti. Son günlerde Hürmüz Boğazı’nın İsrail’in İran’a saldırması sonucunda kapatılması ihtimaline değinen Uraloğlu, tek bir hatta bağlı kalmamak gerektiğini vurguladı. Bu nedenle, hem Orta Koridor hem de Kalkınma Yolu Koridoru üzerinde gerekli çalışmaların yapıldığını aktardı.

‘Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’ 27-29 Haziran’da

Bakan Uraloğlu, Karayolları Ortaköy Sosyal Tesislerinde düzenlenen basın toplantısında, 27-29 Haziran tarihleri arasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın ev sahipliğinde gerçekleştirilecek olan ‘Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’na dikkat çekti. 50’den fazla ülkenin bakanlarının temsil edileceği etkinliğin küresel etkisine değinen Uraloğlu, Türkiye’nin jeopolitik ve jeostratejik açıdan önemine işaret etti.

Uraloğlu, “Ülkemizde ulaştırma alanında büyük işler başardık. Ancak henüz yapmamız gereken birçok iş var. 2002 yılından bu yana kara yolları, demir yolları, hava yolu, denizcilik ve haberleşme alanlarına 293.5 milyar dolarlık yatırım yaptık. Bu yatırımların ülke ekonomisine yaklaşık 1 trilyon dolarlık bir katkısı oldu” şeklinde konuştu.

Uraloğlu: 1 Milyon İstihdam Sağlandı

Uraloğlu, yıllık doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 1 milyon kişinin istihdam edildiğini belirtti. Kara yollarında yapılan çalışmalar sonucunda bölünmüş yol uzunluğunun 29 bin 742 kilometreye çıkarıldığını aktaran Bakan, demir yolu ağı uzunluğunun 14 bin kilometreden 29 bin 742 kilometreye yükseltildiğini ve hava yolu sektöründe de önemli gelişmeler kaydedildiğini söyledi.

‘Ulaşım Süreleri Daha da Kısalacak’

Uraloğlu, Türkiye’nin jeopolitik konumu sayesinde dört saatlik uçuş mesafesiyle 67 ülkeye ulaşabildiğini belirtti. Ayrıca, Orta Koridor projesiyle Hazar geçişli yolun güçlendirildiğini ve bu sayede taşıma sürelerinin önemli ölçüde azaltılacağını ifade etti. Çin ve Avrupa arasındaki demir yolu taşımacılığının gelecekte en az yüzde 30’unun demir yoluyla gerçekleşeceğini öngördüklerini de dile getirdi.

Related Posts

Ticaret Bakanlığı’ndan önemli yasaklama, ürün piyasadan toplatılacak! Çocuklar için tehlikeli

Ticaret Bakanlığı, küçük çocuklar için tehlike arz eden “Unicus” marka lolipop fosforlu kalem setinin piyasadan toplatılmasına karar verdi. Ürün, küçük parça içermesi nedeniyle çocuk sağlığı açısından riskli bulundu. Ticaret Bakanlığı, 30 Haziran …

AYM’den emsal karar: Arabulucunun hatası yargı yolunu kapatamadı!

Anayasa Mahkemesi, arabulucunun yaptığı tarih hatası yüzünden işe iade davası reddedilen işçinin mahkemeye erişim hakkının ihlal edildiğine hükmetti. AYM, işçiye 10 bin TL manevi tazminat ödenmesine karar verdi.

İran-İsrail savaşı gübre ve mazot fiyatlarını uçurdu: Tarımda yeni zam riski!

Gübre ve mazot fiyatlarındaki artış, tarım sektöründe maliyetleri yükseltti. Üretici ve market arasındaki fiyat farkları dikkat çekiyor. Uzmanlar, çiftçilerin desteklenmesinin önemine vurgu yapıyor.

Rusya’nın borcu rekor kırdı: 317,5 milyar dolara ulaştı!

Rusya Merkez Bankasından yapılan yazılı açıklamada, ülkenin dış borcundaki son duruma ilişkin bilgilere yer verildi. Rusya’nın dış borcunun ilk çeyrekte arttığı bilgisine yer verilen açıklamada, “Rusya’nın dış borcu, yılın ilk çeyreğinde 26,7 milyar …

Şeker Fabrikaları ucuz fiyata satıldı, şekere zam kapıda

Cumhuriyet dönemi kazanımı olan şeker fabrikaları, düşük bedellerle birer birer özelleştirildi. Bazıları ise yıkılarak AVM ve rezidanslara dönüştürüldü. Sonuç olarak, şeker fiyatları sürekli artış göstererek sofralara ulaşıyor. Özelleştirme sürecinde …

Türkiye ile Rusya arasında KEK Protokolü imzalandı

Türkiye ile Rusya arasında, Türk-Rus Ticari ve Ekonomik İşbirliğine Dair Hükümetlerarası Karma Komisyonu (KEK) Protokolü imzalandı.