1. APPLE
“İçinden bir ısırık aldım.” 1976 yılına Logo dizayncısı Rob Janoff, marka için ısırılmış bir elma logosu tasarladı. Isırık işaretini “başka bir yuvarlak meyveye değil, daha çok bir elma üzere görünmesi için eklediğini” tez etti.
2. MICHELIN
Michelin Man yahut resmi ismiyle Bibendum, Michelin kardeşler, Edward ve André’nin 1894’te Lyon Kozmik Standını ziyaret ettikleri sırada gördükleri lastik yığını ile ortaya çıktı. Efsaneye nazaran Edward, fuarda bir lastik yığını fark etti ve kardeşine şu yorumu yaptı: “Kolları da olsa bir adama benzeyecek.” Bunun üzerine lastik bir adam çizimi siparişi verdiler ve Bibendum doğmuş oldu.
3. LACOSTE
International Tennis Hall of Fame’e nazaran, René Lacoste’nin ekip arkadaşı Alan Moore bir sonraki yapacakları tenis maçını kazanması için Lacoste’ye meydan okudu; ve kazananın ödülünün timsah derisi bir bavul olacağını söyledi. Yapılan maçı Lacoste kazanamadı lakin, bir gazeteci genç oyuncunun “timsah üzere savaştığını” söyleyerek onu yaptığı haber ile ünlü yaptı. Lacoste daha sonra şirket logosunu bu iltifata dayandırarak tasarladı.
4. NIKE
Ünlü swoosh – yani Nike logosu, 1971 yılında grafik tasarım öğrencisi Carolyn Davidson tarafından tasarlandı. O sırada muhasebe profesörü olan ve Nike kurucularından Phil Knight, Adidas markasından ilham alan bir logo tasarlaması için Davidson’a başvurdu. Hareketi sembolize eden bir logo istedi. Logo dizaynları ortasından Knight, Yunan tanrıçası Nike’ın kanatlarından ilham alan bir hal olan swoosh’u seçti. Knight logodan büsbütün şad olmasa da, 35 dolarlık bütçesi öbür bir tane tasarım için kâfi olmadı.